Érdekesség, hogy pont a Guildpact megjelenésekor kezdtem utánaolvasni a játéknak, amit persze parkolópályára küldött annak idején a Trónok harca kártyaverziója. Így aktív játékos csak egy blokkal később, a Lorwyn idején lettem.
Ravnica maga egy olyan sík (plane) aminek legnagyobb részét egyetlen hatalmas város fedi le. A világméretű város kialakulásához status quo kellett, amit a mágiával megerősített Guildpact (céhegyezmény) szavatolt. A Guildpact az, ami a helyén tartotta a tíz guildét és egyáltalán biztosította a stagnálással egybekötött nyugodt hétköznapokat. Viszont egy ilyen világot nem lenne érdemes bemutatni egy kártyajátékon, így gyanús volt az első pillanattól, hogy a dekamilleniumi (tízezeréves) ünnepségek nem fognak gond nélkül lezajlani...
Egyébként a dekamillenium idején Ravnica hangulatban egész jól párhuzamba állítható a Föld 19. századi angolszász területeivel. Puskapor helyett mágia van és bicikli helyett farkas. Van viszont napilap, gyorsforgalmi út, kiforrott jogrendszer és rendőrség is. Az ünnepségekre ki-ki a maga módján készül: a Dimir-ház vámpír vezetője, Szadek, anarchista hévtől elvakítva például a jubileum alkalmából meg akarja dönteni az addig fennálló rendszert.
Ez persze több mint hosszú és kellemetlen napot fog okozni a Argus Kos-nak, a Boros Légió wojekjének (a rendőr helyi megfelelője). Persze Kos sikerrel jár, de csak azért, hogy a történetéből trilógiát lehessen kerekíteni.
Magáról a blokkról: a blokk, ami bemutatta a hibrid mana koncepcióját (a manaszimbólum megtörve két különböző színre) bár azt nem használta ki teljes egészében. Részletes információk (angol nyelven) itt.
Egyébként a Ravnica-elképzelés az egyik kedvencem a Magic eddigi összes bemutatott világa közül (a másikak Mirrodin és Alara). Részben a guildek, másrészt a shockland-ek (két életet be kell áldozni különben tappelve jön játékba), harmadrészt pedig a legendary lények megfejelve a fantasyre nem jellemző, az egész világot befedő város koncepciója miatt.
(a kép az egyik Plains lap illusztrációja)