Arckönyv

Szolgálati közlemény

Véleményt, észrevételt célszerű a Facebookon tenni mert a blog.hu kirekesztő a kommentelőkkel szemben.

Ezt olvasom:

Eötvös Károly: Utazások a Balaton körül
Frank Herbert: A Dűne istencsászára

Tévé helyett tévé

Május 28.:
Doctor Who s6e6
Május 30.:
Trónok harca s1e7







Friss topikok

  • Timea Györky: Szia! Miért csináltad ezt ? (2021.08.31. 06:43) Reklámos
  • Funi: ez a poszt nem tűnik túl aktuálisnak, frissítést kérek. ha lehet, ne a sci-fi vonalon:P (2012.05.21. 14:55) Karácsonyosságok
  • Funi: Kézfeltart. Annál is (feltétlen 2 db "n"-nel és külön írva :P)inkább, mert ilyenek az én agyamon i... (2011.10.05. 22:58) Szorulásos múzsa
  • Lupus1988: Örömmel látom, hogy magával ragadott a levéltár látogatás! Szerintem jobb, mint a könyvtár, mert a... (2011.07.28. 15:08) Életérzés
  • Nyim: Hosszú történet volt, illetve még zajlik is, de legalább mostanában vannak már pozitív tapasztalat... (2011.07.10. 20:04) Technikai szünet

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Füred

2010.07.12. 16:53 Nyim

Szombaton menni és vasárnap jönni nem akkora poén mint amilyennek hangzik. Főleg, ha az ember nagyapját legyűri az alzheimer-kór és már olyan dolgai vannak, hogy otthonba kell elhelyezni, mert az előbb említett ember nagyanyját egy járókeret korlátozza a mozgásban. Amúgy az egész látogatás célja, az volt, hogy nagyapám meglátogassuk, de az utolsó pillanatban meggondoltam magam, mert nem akartam a demencia-hotel közepén kibukni. Helyette maradtam és segítettem főzni és egy kazalnyi depresszív történettel gyarapodtam. Meg csináltam képet, hogy lássátok merre jártam:

 Na ha kinézek a szobámból akkor pont ezt látom. Balaton a két fenyő között a távolban.

 

Itt pedig az ellenkező irány látható, egy nem túl tiszta ablakon keresztül. A látnivalók balról jobbra: Tamáshegy, Koloska-völgy és a Péterhegy. Nem vagyok biztos benne, hogy a hegyeknek jó-e a sorrendje, de a völgy jó helyen van. Sőt a helyesírás is rossz, elő kell keríteni a település közéleti magazinját. Volt egy cikk ami a füredi helységnevek helyesírásával foglalkozott.

Hátsókert, gyümölcsfával és szőlővel. Mióta nagyapa érdektelen a kert iránt azóta kezdett ilyen dzsungelformát magára ölteni a rész. A régen a szőlőtőkék között szépen fel volt szántva (rotációs kapa ftw) és mindenféle zöldség vagy éppen fűszer nőddőgélt. 

Saját kézzel ültetett diófa. A diófa körül volt egykoron a két lépésszer két lépéses saját bejáratú kiskertem. Kár, hogy nem tudtam odaállni mellé méretaránynak, csak nem volt olyan hely ahová le tudtam volna tenni a fényképgépet. Amúgy a faültetés ötlete azt hiszem az Üzenet az űrből hatására történt. Nem tudom, hogy vagytok vele, de szerintem érdekes, hogy a wikipédiának összesen négy nyelven van belőle oldala (japán, magyar, angol és francia) ami kb azt jelenti, hogy ezekben az országokban sikerült valamekkora sikert elérnie. Csak én láttam?

A már sokat emlegetett Kisház, aminek meghatározó szerepe volt gyerekkoromra lévén, hogy minden nyáron ott laktam. Régen kevésbbé volt dzsungeles és a ház is jobb állapotban volt. Amúgy most nem tudok bejutni, mert nagyapám elkeverte a kulcsot és ugye emlékezni nem elékszik rá. Az volt az én ágyam amelyik az ablak alatt volt. Szerettem nagyon. Ja és a kisház előterében az egyik fiókban találtam a lenti képen látható steril pólyákat. Aki a legközelebb jár a tippel, hogy mikor gyártották őket megkaphatja az egyik kék feliratos gézt.

 

UPDATE: Nagyim most telefonált, hogy egész nap kamionok mentek el a ház előtt és mintegy 150 méterre dinoszauruszparkot építenek német nyelvű kamionsofőrök a puszta közepére. Most az egészből elvileg csak két méteres lábak látszanak. Kár, hogy tegnap még nyoma sem volt, úgy lefényképezném.

6 komment

Címkék: ego füred

A bejegyzés trackback címe:

https://nyim.blog.hu/api/trackback/id/tr732146863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lupus1988 2010.07.12. 20:36:19

1. Igazán feelinges a koszos ablakos. Gondolom ha borult az idő, akkor kicsit "Végtelen történet"-re hajazhat. Mikor a kisgyerek a padláson van.
2. támogatom, hogy Imi fotózkodjon a kis kertjével! Egyértelműen szép emlék lenne számodra a kép!
3. ennél csak nem lehet idősebb: retronom.hu/index.php?q=node/2552
Amúgy a tippem mondjuk...legyen...1978

CSé 2010.07.12. 22:03:08

Tipp a gézért: 1958

Nyim 2010.07.13. 10:52:56

1. nem mert egy lépcsőforduló elérhetetlen magasságában tanyázik az ablak:)
2. fotózkodást még meggondolom

és a gézes játékhoz: még két tippet várok vagy egy hetet. a visszaszámlálás kezdődik most!

Eena 2010.07.13. 12:33:33

Legyen 1954, csak hogy alullicitáljam Csét:)

Nyim 2010.07.22. 00:02:29

@Nyim: Szóval a játék hivatalosan is véget ért. A két legközelebbi tippelő 12 évvel korábbra illetve 8 évvel későbbre tette a gyártási dátumot. Így könnyen kiszámítható, hogy a nyerőszám 1970! Lupus a nyereményét megkapja valamikor:)

Lupus1988 2010.07.22. 22:14:56

Olá! Még sose nyertem semmit! ^^
süti beállítások módosítása